Tietoa yhdistyksestä

Suomen eläintenkouluttajat ry on vuonna 2009 perustettu yhdistys, jonka tarkoituksena on kerätä ammatikseen eläimiä kouluttavat saman katon alle.

Yhdistyksen kannatusjäsenyyttä voi hakea kuka tahansa, joka haluaa tukea yhdistyksen tarkoitusta ja toimintaa! Varsinaiseksi jäseneksi hyväksytään lähtökohtaisesti eläintenkouluttajan ammattitutkinnon suorittaneita henkilöitä, jotka sitoutuvat noudattamaan yhdistyksen eettisiä periaatteita.

Yhdistyksen toiminta on vaihtelevaa, ja muodostuu mm. perinteisistä kaikille jäsenille suunnatuista vuosittaisista Tietonyyttäreistä! Lisäksi yhdistys järjestää erilaisia tapahtumia, on edustettuna eläinalan messuilla ja osallistuu aktiivisesti esimerkiksi eri eläinalan tutkintojen kehittämiseen ja yhteistyöverkostojen luomiseen ja ylläpitämiseen.